hamerslag.reismee.nl

Dag 17 Monument Valley - Horseshoe bend - Page

Wakker worden in onze Hogan, genieten is dat. Lekker gesapen in ons warme hutje. Dat hadden die Indianen toch goed voor elkaar.

Na een leuk gesprek met onze gastheer Laurence zijn we richting de ingang van Monument Valley gereden. Bij het Visitors Centrum ons ontbijt gehad en de eerste paar foto's van de bekende rotsformaties genomen.

Zicht vanaf het Visitors Centrum

Klaar voor de 17 mile lange Valley Drive door het park. Je rijdt op een onverharde weg maar is overal goed begaanbaar voor een normale auto. Hier en daar een hobbel. Je rijdt langs de bekende rotsformaties met onderweg verschillende punten waar je van het uitzicht kunt genieten of bij een indianen standje je sieraden kopen. Overal worden tours aangeboden en kun je een tochtje te paard maken. Wij hebben dus zelf gereden en dit ging prima.
De foto hieronder is het beroemde John Ford Point.

Helaas ging deze cowboy niet op zijn paard zitten voor het plaatje. Valley Drive is een leuke manier om de rotsen van dichtibij te zien en je echt in het Wilde Westen te wanen.

Zoals ik al vaker heb gezegd in alle verslagen, je kan wel 100 foto's opnemen in je verslag. Allemaal even mooi. Ik zou zeggen als je kan ga het zelf ontdekken. Dan proef je de sfeer die erbij hoort.

Na de Valley Drive doorgereden richting Page. Even gezocht waar we moesten zijn voor Horseshoe Bend en aan de wandeltocht begonnen. Door het mulle zand en in de volle zon,maar dan wordt je ook weer beloond met een prachtig uitzicht. (heb ik dat al niet vaker gezegd???)

Terug naar het parkeerterrein viel alles mee door het mulle zand. Halverwege stond een ranger die heerlijk cool water over je heen sprayt.
Op naar het motel. We waren rond 15:15 uur bij het motel en konden gelijk inchecken. Wat een ruimte, keuken, huiskamer, 2 slaapkamers en een badkamer. Gewoon een appartement. Hier houden we het wel 2 nachten vol. Heerlijk even niets gedaan en wat uitgerust van alle indrukken die we tot nu toe al gehad hebben.
Bijna naast het ons motel is een BBQ restaurant met live muziek. Echt Amerikaans, lange picknicktafels waar het gewoon aanschuiven is. Naast ons zaten aan de ene kant Duitsers en aan de andere kant een Belgisch stel. Natuurlijk ervaringen uitgewisseld.
Het eten kwam snel en smaakte ook nog eens goed, wat wil je nog meer.

Nu even het verslag bijwerken en op tijd weer slapen. Morgen hebben we de eerste tour naar Lower Antelope Canyon. We moeten al om 7:50 uur aanwezig zijn. (het is toch vakantie???)

Carol

I'm so glad you are slowing down and staying for two days in one place. I'm so envious of all the energy you have to do all that you do every day. I love the picture of the four of you together.