hamerslag.reismee.nl

Dag 13 Goblin Valley - Moab

Na een koude nacht was ik al om 6 uur wakker. Buiten bij de Yurt de zonsopgang gekeken. Mooi hoe de zon langzaam de rotsen om onze Yurt verlicht.

Tijd voor een bezoek aan het park zelf. Hier gaat het om een vallei met allemaal kleine "Goblin's". Eerst noemde ze dit park Mushroom Valley, dit omdat de rotsen ook op paddestoelen lijken. Maar nu dus Goblin Valley. In elke rots wel een ander figuurtje.

Youri had zijn knuffeltje mee in deze vallei maar op een gegeven moment was hij die kwijt. Dikke tranen, wij zoeken natuurlijk. Maar omdat hier dus geen officeel pad is en het heel groot is hebben we zijn knuffel niet teruggevonden. Dus voor alle Nederlanders die nog naar Goblin Valley gaan, mocht je deze knuffel tegen komen (haha) neem hem dan mee terug voor Youri.

Foto gemaakt net voordat hij hem kwijt raakte.

Ons plan na Goblin Valley was eigenlijk om ook Little Wild Horse Canyon te bezoeken maar we hadden daar niet zo'n zin meer in. En zeker Youri niet. We zijn toen maar richting Moab gereden, naar onze volgende overnachtingsplaats. Eerst even langs het Visitors Centrum. Ik heb nl tickets geregeld voor de Fiery Furnace hike met een Ranger in Arches National park. Deze hike is morgen om 9 uur en je kan de kaartjes al ophalen. Hoeven we dat morgen niet meer te doen.

Via Tripadvisor een plaats gevonden bij iemand thuis. We hebben daar de hele basement. 2 grote slaapkamers, woonkamer en douche ter beschikking. En we mogen gebruik maken van zijn keuken, hij heeft eigen gemaakt brood en kaarten van de omgeving. Super plek om in Moab te verblijven.

Onze gastheer Sam is een grote vent (2.05) maar oh zo sociaal en hij weet heel veel van de omgeving. Hij geeft je heel veel tips en zegt wat je zeker niet moet missen. Nog lekker mexicaans gegeten en daarna vlug gaan slapen.

Morgen op tijd op, we moeten op 9 uur klaar staan voor onze hike.

dag 12 Capitol Reef - Goblin Valley

Vandaag vanuit onze Cabin het Nationale park Capitol Reef bezocht. Dit park is nog niet zo druk bezocht als Bryce en Zion maar is zeker zo mooi. Anders maar zeker 1 die je een keer gezien moet hebben. Dit keer zochten we een hike uit die niet al te ver was. Hickman Bridge. Maar voordat we daar aan begonnen kwamen we langs een uitzichtpunt, Goosenecks vooraan in het park. Super uitzicht over de Canyon.

Hierna kwamen we langs een schooltje van vroeger. Even naar binnen spieken. Ze hebben het gelaten zoals het was. Het is een klein school gebouwtje voor de kinderen van de mensen die er werkten. Gebouwd in 1896 en gebruikt tot 1941.

Op naar de Hickman Bridge, een trail van 2,8 km naar een mooie arch in Capitol Reef. Het eerste stuk was klimmen maar het gaat ons steeds beter af.
Je komt eerst voorbij een wat kleinere arch/brug maar dan moet je nog een stukje door. Weer een mooi natuurverschijnsel.

Even bij het Vistors centrum gestopt en een korte film over het park bekeken. Toen de Scenic Drive gereden. Deze weg is een weg die op houdt zodat je hem ook weer terug rijdt. (of je moet nog verder dirt road willen rijden)
Ik kan niet anders zeggen dat het weer een mooie route was.

Bij Giffrod House gestopt voor een heerlijke perziken Pie, deze zijn bekend van Capitol Reef.

Hierna was het tijd om naar onze volgende overnachtingsplek te rijden. Een Yurt bij Goblin Valley State Park. Deze Yurt staat tegen een bergwand aan lekker beschut. Is primtief ingericht maar voor 1 nacht geen probleem. Helaas hadden we geen beddengoed en kon je dit ook niet huren. Dus maar wat dikkere kleding aangedaan en 2 handdoeken gebruikt als dekens. Beetje koud maar ach we reden ons wel voor 1 nacht.

Dus wanneer je overweegt om hier te gaan slapen, leuke locatie maar neem dekens of een slaapzak mee.

Dag 11 Bryce Canyon - Torrey

Voor vandaag waren er onweers buien voorspelt en dan is het geen goed idee om tussen de Hoodoo's te gaan wandelen. We werden wakker en keken naar buiten. Geen regen, geen onweer. Wel wat wolken maar daardoor was de temperatuur wel lekker. Ik denk zo rond de 22 graden. Prima wandel weer. Op naar Bryce Canyon voor een hike. Ik wist al dat ik de Queens Garden Trail in combinatie met de Navajo Trail wilde lopen alleen bij welke trail gaan we beginnen. Wanneer je bij Queens Garden begint moet je aan het einde via steile Switchbacks omhoog maar wanneer je bij Navajo begint heb je het hele stuk van Queens Garden omhoog. Het park raadt aan bij de Queens Garden te beginnen maar op het Alles Amerika Forum las ik steeds dat je bij Navajo moet beginnen. Dilemma.

(De wifi hier is niet heel sterk dus ik sla tussendoor even op en schrijf dan verder)

Zoals je aan de foto kunt zien zijn hebben we het advies van de rangers op gevolgd en zijn we bij Queens Garden begonnen. Dit pad liep meteen naar beneden en we dachten dat dit al switchbacks waren. We vonden allemaal dat dit ook best steil naar beneden ging.

We zagen ook hier mensen naar boven komen en die zagen er toch best wel vermoeid uit. Dat wordt wat bij de switchbacks aan het einde pff..... Maar eerst maar eens genieten van deze mooie hike. Overal waar je kijkt heb je mooi zicht op de hoodoo's. Je loopt er tussendoor terwijl je vanaf de viewpoints er op kijkt.

Sanne klautert overal op en Youri doet onderweg wel eens gek

Wat is Bryce toch mooi, ik ben blij dat het niet is gaan onweren anders zouden we dit allemaal missen. En zoals ik al zei met deze temperatuur was het prima wandelweer.

En zo zie je een aantal switchbacks maar dan als je ze naar beneden loopt. Wij hebben ze dus naar boven gelopen en het viel mij alles mee. Ik had het moeilijker verwacht. Dus geef mij deze route maar.

Boven aan gekomen moeten over de rim naar het beginpunt terug lopen. Maar dat is ook geen straf met de mooie uitzichten. Over de rim lopen is bijna geheel vlak.

Sanne geeft het weidse gevoel aan:

Een trail die voor iedereen aan is te raden, je beleeft Bryce Canyon nog meer wanneer je tussen de Hoodoo's loopt.

Nu onderweg naar Torrey en wel over Scenic Byway 12. Een route die zeker scenic genoemd mag worden. Het was niet zo druk op de weg en we zagen geregeld een hert in de berm staan.

Elke bocht die je om ging kwam je weer een mooier uitzicht tegen. Ik wilde deze weg filmen maar helaas was de accu van mijn GoPro leeg en heb ik maar een stukje kunnen filmen. Dan doen we het maar met de foto's.

Niet alleen kwamen we herten tegen maar overal om je heen zie je de koeien/stieren grazen. Ze hebben hier de ruimte en zo af en toe steken ze de weg over.

Deze weg ging voor ons tot Torrey omdat we morgen een bezoekje aan Capitol Reef gaan brengen. En in Torrey hebben we op de camping Thousand Lakes RV Park een luxe cabin gehuurd.

Prima stekje al zeg ik het zelf. Morgen gaan we dus naar Capitol Reef en aan het eind van de middag richting Goblin Valley waar we in een Yurt gaan slapen. Daar zullen we geen Wifi hebben dus moeten jullie even wachten met het verslag van Capitol Reef.

Trouwens leuk al die reacties, blijf vooral doen. Ik lees ze allemaal.

Dag 10 Zion - Bryce Canyon

Vandaag rustig wakker geworden, laat ontbeten en rond 11 uur vertrokken. Erg lang hoeven we niet te rijden want net als we Zion uit zijn gereden bij de east entrance, kom je door een tunnel met meteen aan de rechterkant een kleine parkeerplaats. Van uit daar begint de Canyon overlook trail.

Een korte hike van 1,6 km naar een uitzichtpunt over de Canyon. Leuke korte hike met als beloning een schitternd uitzicht.

"Overkapping" onderweg.

Tijdens de wandeling al mooie uitzichten.

En aan het einde van deze hike het utizicht over Zion Canyon.

Even uitrusten op een rots

En dan weer dezelfde weg terug.

Het was een leuke wandeling die voor iedereen goed te doen is. Ik denk dat wij er in totaal 40 min over hebben gedaan met het genieten van het uitzicht erbij.

Nu door richting Bryce Canyon. Rond 14 uur waren we al bij ons hotel, Ruby's Inn. De kinderen hebben wat gekocht in de souveniers winkel en we konden al inchecken maar pas om 16 uur op onze kamer. Doorgereden naar de ingang van Bryce Canyon. Daar tot het einde doorgereden en op de terugweg alle viewpoints meegenomen.

Sanne vond het ook erg mooi en is bij ieder viewpoint mee uitgestapt.

Nog wat gegeten in het restaurant bij Ruby's Inn en wie kwamen we daar tegen......

Gunther Rozen, voor de kenners ook uit Oisterwijk. Wereld is klein.

Dag 9 Zion - Narrows

Dit is ons hotel, Quality Inn At Zion Park, net voor de ingang van het park. De shuttle bus stopt voor de deur. Een prima hotel met ontbijt wat is inbegrepen. Goede service.

Vandaag een dag in Zion. Het was lekker warm en weinig tot geen dreiging tot Flashfloods in de Narrows.

De Narrows is een kloof waar de Virgin river door heen stroomt. Het is een populaire wandeling in het park en dan ook nog eens op een zaterdag, het zal wel druk zijn. De Shuttlebus bracht ons naar stop 9, Temple of Sinawava. Daar begin je met een vlak pad van zo'n 3,2 km, de River Walk. Aan het einde van dit pad beginnen de Narrows. Aan het begin van de Narrows is het een mierennest maar hoe dieper ja de kloof in loopt hoe rustiger het wordt. Je moet ook via dezelfde weg weer terug.

Even het koude water aan je voeten maar dat ben je al snel vergeten. Vandaag was het water niet al te diep, mijn korte broek is net nat geworden maar mee ook niet. Som sta je tot je middel in het water maar vandaag niet. (behalve de kinderen)

De kinderen vonden het geweldig, Sanne zocht steed het diepere water op en wilde graag zwemmen.

Youri keek goed uit waar hij zijn voeten neer zette maar had er op een gegeven moment wel genoeg van. Hij wilde al omdraaien. Even volhouden joh, misschien komen we hier wel nooit meer.
Wat mooi zo tussen de hoge kliffen/bergen, meestal in de schaduw maar soms even lekker je op laten drogen in het zonnetje.

Het werd al wat rustiger om ons heen maar je bent nooit alleen. (op een zaterdag)
Ik had mijn spiegelreflex camera dit keer maar thuis gelaten, je weet nooit of je onder uit gaat in het water. Deze foto's zijn genomen met een klein compacte camera. Prima foto's toch?

Op een gegeven moment vonden wij het ook genoeg en zijn we omgedraaid. We zaten al om 10 uur in de bus en hadden geen idee hoe laat het nu was. We moesten best nog wel een stuk terug. Terug gaat iets makkelijker omdat je dan met de stroom mee loopt.

Eindelijk zagen we het pad langs de Virgin River weer. Nu nog 3,2 km terug tot de shuttlebussen. We zijn uitgestapt bij Zion Lodge voor een welverdiend ijsje wat we op het gras bij Zion Lodge opgegeten hebben. Het was 15:40 uur. Toch al weer zo'n 5 uur bezig. Bij de ingang nog even een foto gemaakt van het toegangsbor dit waren we op de heenweg vergeten.z

Terug bij het hotel wat kleding gewassen en een broodje bij de Subway gehaald. Nu lekker even niets en morgen op naar Bryce Canyon. Misschien nog de Canyon Overlook Trail als we Zion uitrijden maar dat zien we morgen wel weer. Voor vandaag zeg ik, tot morgen!

Dag 8 Las Vegas - Zion

Vanochtend weer wat later uitgecheckt. Rond 10:30 uur verlieten we hotel New York New York. Over Las Vegas Boulevard richting de Pawn Shop van wederom een tv programma. Kenners die zullen het vast wel een keer gezien hebben op tv. Ook dit keer was er niemand van de hoofdpersonen aanwezig. Wel leuk om een keer gezien te hebben. Je bent er nu toch.

Op naar Zion. Aangezien Santa Fe in de richting lag, hebben we hier weer gegeten, nu geheel gratis met punten van het spel MyVegas.

De rit naar Springdale (Zion) duurde zo’n 3 uur, onderweg nog even wat boodschappen gehaald. Wat een geweldige route, schitterende omgeving. Overal rode rotsen om je heen en nu met de zon en de onweer wolken, prachtig!

In Utah ging de klok een uur voor uit zodat het 18 uur was toen wij bij ons hotel waren. De kinderen wilden eigenlijk gaan zwemmen maar toen ging het (kort) onweren. Hopelijk kunnen we morgen de Narrows gaan lopen. Dit is een kloof in het Nationale park Zion. 1 van de favoriete wandelingen. Het zal wel druk zijn aangezien we op een zaterdag dus in het weekend zitten.

Een kort verslag van deze dag, was dan ook veel (3 uur) in de auto zitten. Dit was vanwege de route geen straf. Foto's zeggen genoeg.

Toch????

Dag 7 Las Vegas

Vandaag een dag in Las Vegas. De uiterste uitcheck tijd was 11 uur en dat hebben we dan ook gedaan.

Onze auto opgehaald en richting het Palazzo hotel gereden. Onderweg er naar toe ziet Sanne een tattoo shop die ze kent van tv. Ze kijkt altijd naar Ink Master en nu kwamen we langs de shop van een deelnemer uit Las Vegas. Ik snap niet hoe ze het gezien heeft want het zit ergens tussen wat kleinere shops in. Het valt niet op maar zij zag het. Ze wilde hier graag naar toe kijken of Cleen Rock One er was. Helaas voor haar was hij niet aanwezig maar zou hij later op de dag er zijn. Met wat stiickers, buttons en foto’s van de tattoo shop zijn we weer vertrokken.

Op naar het Palazzo hotel. Wat een prachtig hotel is dit, samen met het Venetian Hotel. Natuurlijk heb je in dit hotel net als in alle andere hotels de vele gokkasten, maar de sfeer is helemaal Italiaans met echte gondels die de toeristen rondvaren. Eén voordeel van al deze hotels aan de strip, ze hebben allemaal airco. In het Venetian hotel zit een Carlo’s bakery. Ook dit is van een programma wat Sanne graag kijkt. Carlo zelf was er niet. Dat is niet zo gek hij veel van deze winkels verspreid over Amerika. Natuurlijk konden we niet met lege handen weg gaan en kochten we voor Youri een koekje met M&M er in en Sanne een chocolade brownie.

Na deze twee prachtige hotels die in elkaar overlopen hebben we achter een volgens de volgende hotels/casino’s bekeken. Ceaser’s Palace en hotel Paris. Je bent er wel even zoet mee want stuk voor stuk zijn het prachtige hotels maar enorm groot. Tussendoor werden we nog verrast met een onweersbui. Je zou denken dat het dan een beetje afkoelt maar helaas het was nog steeds warm.

Op de terugweg naar onze auto nog even de Starbucks ingegaan. Het liep al tegen 17 uur en Sanne wilde heel graag terug naar de tattoo shop om te kijken of hij er nu wel was. Helaas, maar ze zeiden dat hij vanavond zou komen rond 19 uur.

Op naar Hotel New York New York. Bij dit hotel hoeven we alleen de resort fee te betalen, ik heb dit namelijk weer bij elkaar gespeeld op het spel MyVegas. Het hotel heeft een achtbaan en bij het spel Myvegas kun je ook een dagpas voor deze achtbaan bij elkaar spelen. Dit allemaal geregeld bij de balie van Mlife zodat Sanne, als we tijd hebben, in de achtbaan kan.

Tijd om te eten. Dit hebben we gedaan net even buiten de drukte van Las Vegas. Bij het hotel/casino Santa Fe, 10 min rijden. Natuurlijk nog even langs de tattoo shop gereden om te kijken of Cleen Rock One er nu wel was. Hij was er weer niet. We begrepen dat hij net na ons 2e bezoek in de shop was en een half uur voor ons bezoek nu weer vertrokken was. Helaas voor Sanne maar we gaan echt niet een 4e keer terug.

Het buffet bij Santa Fe was prima, heel veel keus uit verschillende keukens. Had ik al gezegd dat ik dit ook bij elkaar heb gespeeld met het Myvegas spel????

Terug bij het hotel New York New York, het was inmiddels 22 uur, ging Sanne dan toch maar eens de achtbaan uit proberen. Ze kwam anderhalf uur later en 8 ritjes in de achtbaan verder, weer terug op de hotel kamer.

Het einde van weer een volle vakantie dag.

Dag 6 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas

Deze dag begon goed met een lekker ontbijtje.

Vandaag is het een reisdag door Death Valley naar Las Vegas. Normaal gesproken zou je daar een dag voor uit kunnen trekken. Maar ik moest om 16 uur in Las Vegas zijn om tickets voor de show Ka van Cirque du Soleil op te halen bij MGM. 2 van de 4 tickets heb ik bij elkaar gespeeld met het spel MyVegas op Facebook. Voor Death Valley hebben we dus niet veel tijd.

We hebben de snelste route door Death Valley genomen, in 1994 waren Sjoerd en ik hier al eens. 42 graden is de hoogste temperatuur die we tijdens onze rit door Death Valley gezien hebben. Viel dus mee.

Na 15 uur kwamen we aan in Las Vegas en hebben de auto geparkeerd bij de self parking van MGM. Tegenwoordig moet je betalen voor het parkeren. Het 1e uur is grats, 1 tot 4 uur is 7 dollar en 24 uur is 10 dollar. Wij naar binnen voor de tickets voor Ka. We hebben zeer goede plaatsen, helemaal voor aan.

Je blijft je verwonderen van al die mensen hier in Vegas. Ik had tegen de kinderen gezegd dat ze in het casino gedeelte niet stil mochten staan. Youri bleef dan ook netjes rondjes lopen wanneer ik stil ging staan om te kijken waar ik heen moest. Wat immens groot is MGM toch.

Nadat we de kaartjes voor Ka hadden opgehaald nog even naar de Mlife balie voor een pasje op te halen wat gekoppeld is met het Myvegas spel. Ik heb namelijk nog meer gratis dingen bij elkaar gespeeld. Zoals, buffetten, overnachting bij New York New York, achtbaan dag pas voor Sanne en toegang tot Shark Reef.

De 1e nacht hier slapen we in de Golden Nugget, bij Freemont street en de 2e nacht in New York New York.

Nu op naar de Golden Nugget. Toen wij hier in 1994 waren was de Pyramide het laatste hotel op the Strip en waren ze de Stratosphere Tower nog aan het bouwen. Ook konden we toen makkelijker over the strip rijden. Maar wat een drukte nu zeg. Ach heeft ook zijn charme maar geef mij de natuur maar.

Na het inchecken weer terug richting MGM en de auto parkeren, ik wilde gaan eten bij Outback Steakhouse. Ik heb hier over gelezen op het Alles Amerika Forum en vooral over de blooming onion. Dit restaurant heeft meerdere vestigingen maar dus ook 1 bijna naast MGM. We liepen nog even de M&M winkel binnen hebben natuurlijk M&M’s gekocht.

Heerlijk gegeten, Youri had de grootste biefstuk maar alles op. Nou ja de frietjes heeft hij laten liggen. Op de foto lijkt hij een beetje aangebrand maar dit was hij zeker niet. We hadden er een topping bij besteld maar niet gekregen. De ober gaf ons toen de drankjes gratis en Sanne kreeg nog een ijsje. Die had ook een kinder mennu genomen omdat ze niet zo'n honger had. Netjes geregeld.

Daarna dan toch de show van Cirque Du Soleil, Ka. Wat een prachtige show, 2 uur lang maar voor ons gevoel duurde hij veel korter. Je kijkt je ogen uit. Echt een aanrader wanneer je in Las Vegas bent.

Het was ondertussen 23:30 uur en ik weet dat er ieder heel uur een lichtshow op Freemont Street is. Die wilde we nog wel even zien, ook al waren we behoorlijk moe. Hakt er wel in zo’n vakantie.

We waren mooi op tijd terug en hebben de lichtshow gezien.

Terug naar ons hotel en al snel sliep iedereen. Weer een mooi vakantiedag achter de rug.