hamerslag.reismee.nl

Dag 1 Oisterwijk - San Francisco

Yes! het is zover we mogen weer naar ons favoriete vakantieland. Om 4 uur onze wekker gezet en rond 5 uur onderweg naar Schiphol. Nu maar hopen dat de controles mee vallen.

Iets na zessen bij vertrekhal 3, dat ging snel, geen files en geen controles bij Schiphol. Goed beging al zeg ik het zelf. Onze auto werd opgehaald door iemand van valet parking. (ideaal)

Nu op naar de incheckbalie. Toen was daar de eerste teleurstelling, onze vlucht had 2,5 uur vertraging. Pfff... zijn we daarvoor zo vroeg uit ons bed gegaan. Ach ja het is vakantie. Maar hoe zit het dan met onze aansluitende vlucht??? Die gingen we niet meer halen, 2 uur overstaptijd maar 2,5 uur vertraging, je hoeft geen reken wonder te zijn dat dit niet ging lukken.

Meteen een alert van United gekregen dat we overgeboekt waren naar een latere vlucht. Prima geregeld. Het lange wachten op Schiphol kon beginnen.

Hier waren we nog fit

Uiteindelijk zaten we rond 11:40 uur in het vliegtuig en konden we vertrekken. Dit zou 9:15 uur moeten zijn.

De vlucht verliep verder voorspoedig, genoeg te eten en te drinken en voor iedereen zijn eigen schermpje met heel veel films en games. We zaten aan de goede kant in het vliegtuig want bij aan komst in New Yorok hadden we een prima uitzicht op de skyline van New York.

Door de douana ging super vlot, wel eens anders mee gemaakt. Daarna koffers ophalen en weer inleveren voor onze vlucht naar San Francisco. Deze vlucht zou om 16 uur plaatselijke tijd vertrekken maar dit werd ook weer drie kwartier later. We waren ondertussen best moe allemaal. De vlucht was ook nog eens overboekt. Ze zochten 5 vrijwilligers die een vlucht later wilden nemen. Je zou daar dan $300 per persoon voor krijgen die je dan weer bij een volgende vliegticket kon gebruiken. nog wel even over nagedacht maar dan zou het nog later worden en we hadden al veel vertraging.

Maar goed, omstreeks 19:30 uur plaatselijke tijd San Francsico waren we geland en konden we onze huurauto ophalen bij Hertz. We kregen er gewoon 1 toegewezen, een Nissan suv. Ik zal later nog wel een foto plaatsen. Onze koffers passen er allemaal in. Op naar ons Motel voor 2 nachten, Motel Carpi in San Francisco.

Prima motel. De kineren waren oververmoeid (en wij ook) en om 23:00 uur ging het licht uit. Een reisdag van in totaal 26 uur achter de kiezen. (dankzj alle vertragingen)

Renee

Jeetje balen zeg, die vertraging, maar je doet er niks aan? Jullie zijn in SF en daar is het zo gaaf!! Veel plezier!

helen

Het feest kan beginnen......groot gelijk dat je niet hebt omgeboekt hoor, een keer lang wachten is genoeg. Nu lekker genieten! Ben benieuwd naar jullie avonturen.......
gr