hamerslag.reismee.nl

Dag 3 San Francisco - Yosemite

Hello There!

2 Dagen geen internet gehad daarom nu even een update van de afgelopen dagen.

Op zondag ochtend hadden we tickets voor de eraly bird tour op Alcatraz. Dat betekent 8:15 uur bij pier 33 zijn en dan om 8:45 uur de boot naar Alcatraz. We waren al 7:15 uur klaar om te gaan en dachten dat we nog wel even de Painted Ladies op de foto konden zetten van te voren. Wij op zoek en uiteindelijk gevonden.

Daarna vlug door want we hadden niet veel tijd meer en we moesten nog een parkeerplaats vinden. Precies op tijd, 8:40 uur sloten we aan in de rij voor de boot naar Alcatraz. (nog niets gegeten overigens)

In 1994 zijn Sjoerd en ik hier al eens geweest maar nu terug met de kinderen. In Nederland hebben ze de film Escape van Alcatraz gekeken. Dus het verhaal kennen ze.

Het voordeel van de earley bird tour is dat je de kans hebt om een een celgang zonder mensen te fotograferen. Later op de dag gaat je dit echt niet meer lukken, wat een drukte vergeleken met 1994.

Als je goed kijkt zie je toch nog mensen staan aan het einde van de gang maar dit vond ik niet storend.
In de eetzaal was nog een vrouw van 79 die als kind op het eiland woonde. Haar vader werkte als hoofd van de gevangen bewaarders in Alcatraz. Ze had leuke verhalen van hoe zei het zich herinnerde. Daarna kwam er een man van halverwege de 80 die hier gezeten had. Echter kon hij het niet zo boeiend vertellen als de vrouw dus zijn we maar verder gegaan met onze audio tour. Natuurlijk mocht de cel niet ontbreken met het gat waardoor ze zijn ontsnapt.

Leuk om weer terug te zijn op dit eiland en hoop dat het nog vele jaren bewaard kan blijven. De kinderen vonden het ook indrukwekkend en willen als ze terug zijn de film van Alcatraz weer zien. Bij helder weer zal er een mooi uitzicht zijn zowel op de Golden gate bridge als op Down town San Francisco. Maar het was koud en bewolkt dus helaas geen brug te zien. Stukje Down town misschien?

Na Alcatraz was het tijd om richting Yosemite te rijden Onderweg nog boodschappen gedaan met hamburgers en worsjes voor de bbq. We zitten namelijk in Houskeeping camp en weten dat daar een fire pit met bbq rooster bij is.

Rond 18:30 uur waren we bij Yosemite, ons eerste Nationale Park van deze reis.

Zoals gezegd sliepen we in onze "tent" in Housekeeping camp. Leuk opgezet midden in de Valley van Yosemite. Prachtige bergen om ons heen, El Captain, Half Dome erg mooi. Het verbijf wat primitief maar ach who cares.

Alles ingeruimd en bedden opgedekt en nu maar eens vuur maken voor onze hamburgers en worstjes. Onze Franse buurman zag wat wij wilde gaan doen en zei dat we zijn vuur mochten gebruiken. Wij blij, het was al wat schemerig geworden en we wilden niet te laat naar bed. Morgen staat er een zware hike op het programma. Panorama Trail. Qua afstand valt deze hike wel mee 8,5 mile, ongeveer 12 km. Maar op meer over deze hike op dag 4.

Weltrustren!

Carol Helfer

I am so glad you got to do the Alcatraz tour and that all enjoyed it. I hope you enjoyed the drive to the park. I appreciate that you are posting your adventures as I know it is difficult when you have little time and are tired. Keep up the good work and continue having fun.