hamerslag.reismee.nl

Dag 5 Yosemite - Tioaga Pass - Lone Pine

Vandaag was ik weer vroeg wakker, 6 uur en dat na de tocht van gisteren. Spierpijn viel nog mee. Nog even liggen lezen maar om 7 uur ben ik opgestaan en ben ik langs de rivier gaan lopen. 1e les hier neem altijd een fototoestel mee je weet nooit wat je tegen komt. Ik kwam dus een mooi hert met groot gewei tegen maar helaas geen fototoestel.
Vandaag gaan we over de Tioga Pass richting Lone Pine. Aangezien Mariaposa Grove dicht is en we daar geen sequoia bomen konden zien, nu naar Tuolumne Grove aan de Tioga Pass gegaan. Daar staan ze ook. Een 4 km lange loop waar je de grote reuzen tegen komt. Het nadeel is dat we onze spieren al goed voelde en deze tocht eerst naar beneden gaat en terug dus weer omhoog pffff.. oké dan voor het goede doel.

Bij het naar beneden lopen kwamen we al mensen tegen die weer terug liepen. Aiii! Ik zag toch wel vermoeide gezichten.

Bij de sequoia bomen aangekomen kon je een soort van “loop” lopen met daar langs een aantal van die grote reuzen. Bij een omgevallen Sequoia boom kon je via de wortels binnen in de kern van de boom gaan en er een stukje verderop weer uit. Sanne klom ook nog op de wortels.

Dan nog door een (dode) boom met een tunnel en terugweg kon beginnen. Pffff…. toch best wel steil omhoog op sommige stukken maar ik heb het vol gehouden.

Op naar Olmsted Point. Daar heb je een mooi uitzicht op Half Dome maar dan van een andere kant. Bij het uitstappen voelde ik het al, mijn spieren willen niet meer en ik moet even op gang komen met lopen. Maar wat een uitzicht weer.Sanne en Sjoerd zijn nog even naar het viewpoint gelopen maar ik bedankt daarvoor.

De route verder over de Tioga Pass was schitterend maar we zijn nergens meer gestopt. Pas bij Mono lake hebben we even stil gestaan bij de “tufa”s”. Telkens bij het uitstappen protesteerde onze spieren even. Maar als je eenmaal in beweging was ging het wel weer.

Onderweg nog wat gegeten en daarna door naar onze overnachtingsplaats in Lone Pine zodat we morgen op tijd weer door kunnen. Ondertussen heb ik alvast wat verslagen bij gewerkt is Sjoerd met de kinderen het stadje nog even in geweest.

Reacties

Reacties

Carol Helfer

The tree photos were great. I can't believe how you are pushing through the pain and hiking so much. Beautiful scenery.

Ronald Verhoog

Leuk jullie verhalen te lezen waar ik ook zo vaak ben geweest. Geniet van jullie mooie vakantie! Later zullen jullie er met veel plezier aan terugdenken.

Renee

Au je spieren,maar ja als je wat wilt zien moet je nou eenmaal doorzetten, mooie dag weer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!