hamerslag.reismee.nl

Dag 13 Goblin Valley - Moab

Na een koude nacht was ik al om 6 uur wakker. Buiten bij de Yurt de zonsopgang gekeken. Mooi hoe de zon langzaam de rotsen om onze Yurt verlicht.

Tijd voor een bezoek aan het park zelf. Hier gaat het om een vallei met allemaal kleine "Goblin's". Eerst noemde ze dit park Mushroom Valley, dit omdat de rotsen ook op paddestoelen lijken. Maar nu dus Goblin Valley. In elke rots wel een ander figuurtje.

Youri had zijn knuffeltje mee in deze vallei maar op een gegeven moment was hij die kwijt. Dikke tranen, wij zoeken natuurlijk. Maar omdat hier dus geen officeel pad is en het heel groot is hebben we zijn knuffel niet teruggevonden. Dus voor alle Nederlanders die nog naar Goblin Valley gaan, mocht je deze knuffel tegen komen (haha) neem hem dan mee terug voor Youri.

Foto gemaakt net voordat hij hem kwijt raakte.

Ons plan na Goblin Valley was eigenlijk om ook Little Wild Horse Canyon te bezoeken maar we hadden daar niet zo'n zin meer in. En zeker Youri niet. We zijn toen maar richting Moab gereden, naar onze volgende overnachtingsplaats. Eerst even langs het Visitors Centrum. Ik heb nl tickets geregeld voor de Fiery Furnace hike met een Ranger in Arches National park. Deze hike is morgen om 9 uur en je kan de kaartjes al ophalen. Hoeven we dat morgen niet meer te doen.

Via Tripadvisor een plaats gevonden bij iemand thuis. We hebben daar de hele basement. 2 grote slaapkamers, woonkamer en douche ter beschikking. En we mogen gebruik maken van zijn keuken, hij heeft eigen gemaakt brood en kaarten van de omgeving. Super plek om in Moab te verblijven.

Onze gastheer Sam is een grote vent (2.05) maar oh zo sociaal en hij weet heel veel van de omgeving. Hij geeft je heel veel tips en zegt wat je zeker niet moet missen. Nog lekker mexicaans gegeten en daarna vlug gaan slapen.

Morgen op tijd op, we moeten op 9 uur klaar staan voor onze hike.

Nielsdan

Oh geweldig die Fiery furnace wandeling. Neem echt 3ltr water pp mee, want die heb je echt nodig! Dat wordt genieten morgen.

Groetjes
Danielle

Carol

I'm glad you got to sleep in a house with a nice host. You sure are having adventures each and every day. Tell Youri we are sorry he lost his buddy. I'm sure you can find another along the way.