hamerslag.reismee.nl

Dag 15 Long Canyon Road - Shafer Trail

Voor vandaag had ik een Jeep gehuurd zodat we op onverharde wegen in de omgeving van Moab konden rijden. Hoog op mijn verlanglijstje stond de Shafer Trail en die hebben we dan ook gereden. Even wennen aan de Jeep maar daar gingen we dan. Eerst nog even langs een paar rotsen waar petrogliefen op waren getekend.

Je vindt deze heel veel hier in de omgeving.

Ook kwamen langs echte Dinosaurus sporen. Er was net een fimploeg aanwezig maar we werden mee naar de sporen genomen door een aardige vrouw die rotsen onderzoekt en heel enthousiast vertelde over de aangetroffen sporen.

Na deze oudheden was het tijd voor een dirt Road. Onze 4x4 zou dit moeten kunnen. Over de Long Canyon Road zouden we een stuk afsnijden richting Dead Horse State Park en cannyonlands. Zo gezegd zo gedaan..... Of toch niet???

Dit ging nog wel onder een rots door maar een klein stukje verder was het te ongelijk, aan één kant hoogteverschil wat Sjoerd nog probeerde op te lossen door een grote steen neer te leggen maar de Jeep wilde echt niet omhoog. Dan maar klein stukje achteruit naar beneden en keren wanneer het kon. Helaas moesten we nu wel een stuk terug en omrijden om bij Dead Horse State Park te komen. Het is niet anders.
Bij het State Park 10 dollar betaald (annual Pass NP is hier niet geldig) en naar het uitzichtpunt gereden. Het verhaal gaat dat de cowboy's hier de paarden naar toe dreven en dan de beste er uit pikten. De rest lieten ze weer gaan. Eén keer hebben ze de paarden aan het eind weer bij elkaar gedreven maar niet meer los gelaten zodat ze van honger en dorst stierven. Van daar de naam, Dead Horse State Park. Maar wat een uitzicht weer..

Dan op naar de Shafer Trail, even bij het Visitors Centrum binnen gegaan om te vragen naar de conditie van deze trail en voor een Permit voor de White Rim Road. Dit is een 100 mile lange dirt road die uit komt bij de Shafer trail. We willen deze een kleine 3 mile rijden tot je bij Musselman Arch komt. Daar weer keren en via de Shafer Trial verder die over gaat in de Potash Road, om vervolgens weer uit te komen op de weg naar Moab. Om 18 uur moesten we de Jeep ook weer inleveren.
In Cannyonlands is nog veel meer moois te zien maar we hadden alleen maar tijd voor de Shafer Trail Overlook.

Hier moesten we dus naar beneden. Het lijkt enger dan het is. Het is eigenlijk een hele leuke rit moet schitterend uitzicht. Ik zei al tegen Sjoerd dat het een kleiin beetje op de Grand Canyon leek.

Even de zijweg White Rim Road naar Musselman Arch. Goed dat we deze weg niet helemaal af moeten rijden, 100 mile. Anders zouden we nooit op tijd terug zijn.

Musselman Arch.

Sjoerd dacht dat we het misschien niet zouden halen om op tijd terug te zijn maar dit is gelukt. Met zijn uitstekende rijkunsten, hier en daar wat door elkaar geschud waren we mooi op tijd terug. Zo konden we de Jeep nog schoon spuiten en aftanken.

Ik zou hier wel 100 foto's kunnen plaatsen van deze mooie route maar ik laat het bij deze ene. Dat zegt genoeg over de hele trail.

Nog 1 nacht bij onze lieve gastheer Sam. En dan weer door richting Monument Valley.

Foto is iet wat wazig maar ik wilde hem toch met jullie delen.

Peter

Moab is echt een plaats om langer te blijven zowel qua activiteiten/parken als qua sfeer. Wij willen er zeker nog eens terug.

Carol

Your days are sure packed full of fun and adventures. It;s a good thing you are doing this now while you are young.

Richard

mooi verslag,prachtige foto's