hamerslag.reismee.nl

Dag 18 Antelope Canyon - Colorado river

Dit was een dag dat we nog vroeg op moesten staan we hadden nameijk de eerste tour in de Lower Antelope Canyon geboekt en die vertrok om 8:20. Dat betekent dat we er om 7:50 uur moesten zijn. Maar ook hier hebben we geen seconde spijt van. Je wordt door een Indian Guide door de canyon begeleid. Hij stelt ook meteen je camera of telefoon in zodat je de juiste instellingen hebt voor de mooiste foto's.

Het valt soms niet mee om een foto te maken waar niemand op staat. Het is best druk in de slot Canyon. Maar ik denk dat het ons toch goed gelukt is.

Ook hier kun je foto's blijven maken, wat is Amerika toch mooi !

Ik denk dat we in totaal een uur in de canyon zijn geweest. De guide vertelde ons waaruit de canyon is ontstaan. En wat de invloeden zijn van water, wind enz.

Wanneer je de canyon uit gaat en een foto neemt lijkt de uitgang heel nauw. Dit valt reuze mee en is voor iedereen goed te doen. Wanneer je in Page of omgeving bent is deze tour zeker aan te raden.

Er was nog een man die in zijn eentje reist. Hij was eigenlijk aan het verhuizen van California naar Texas. We raakte met hem aan de praat. De man had een hele mooie oude auto en die hebben we ook meteen maar op de foto gezet.

Het was rond 10 uur toen we weer vertrokken bij Antelope Caynon. Eerst maar eens wat water in slaan voor de komende dagen. Ik had gezien dat ze bij ons appartement een BBQ hadden dus ook maar wat vlees gekocht voor de BBQ voor vanavond. Boodschappen bij de Safeway betekent eerst een pasje van de winkel ophalen en dan overal korting op krijgen. Als echte Hollanders hebben we dit gedaan en achteraf met alles wat we gekocht hadden, scheelde het ons zo'n 33 dollar. De moeite waard toch?

Om 12:30 uur moesten we ons melden bij Colorado River Discovery. Ik had namelijk een river tour geboekt en zij zouden ons met een bus naar de boten brengen. Het is geen Wild Water Rafting maar een rustige tocht over de Colorado River. Je gaat tot voorbij Horseshoe Bend en keert dan weer terug.

De start was onderaan de Glenn Canyon dam.

Het was vrij warm op de boot maar onze gids zij dat het nog wel veel warmer kon zijn beneden in de canyon. Nou ik vond het al warm genoeg.

Het water daar in tegen zou maar 47 fahrenheit zijn werd gezegd. Als dit waar is dan was het water maar 8,33 graden Celcius. Halverwege werd er gestopt bij een strandje, je kon daar naar Petrogliefen gaan kijken. Sanne en Youri wilde graag in het water dus bleef ik bij hen. Sanne is een bikkel en ging meteen in het koude water. Bij Youri duurde het iets langer maar ook hij is er helemaal door gegaan. brrr...

Dan vaar je om de rots van Horseshoe bend. Deze hebben we de dag ervoor van bovenaf gezien. Hier beneden zie je niet dat je om een soort hoefijzer vaart.

Nog een klein stukje om deze rots en daarna met de motor aan terug naar Glenn Cannyon dam. Een mooie rustige tocht met hoge rotsen om je heen. Zo'n 3,5 uur later waren we weer terug bij onze auto.

Die avond de BBQ maar aangestoken en natuurlijk hadden we teveel vlees. Sjoerd heeft daarom de eigenaar van het motel, die voor op straat bij zijn kantoortje zat, uitgenodigd en zo werd het nog een heel gezellige avond.

titzema

hoi, mooie foto's uit antelope canyon, jullie hebben 't wel naar de zin daar. nog hdr's gemaakt ?

gr

oma Van Rijswijk

Wat een mooie vakantie zeg! Geniet er nog maar van.
Groetjes van oma.
En ook groetjes van Fleur en Wendy, die hier vanmiddag op visite zijn en die het ook heel mooie foto's vinden.

Carol

Another fun day full of many adventures. Guess the water was too cold for you and Sjoerd? I'm sure the owner loved your BBQ as much as we loved the one you made for us in Holland. Keep enjoying your trip - I love reading about your adventures.

Richard

gave foto's!